Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Powered By:

United Lan Friends, wie zijn ze? Wat doen ze? En waarom?

United Lan Friends, wie zijn ze? Wat doen ze? En waarom?

My 2 cents over ULF, waar we vandaan komen, waar we staan en waar we naartoe kunnen.

Voor de jonkies: ik ben BoHiCAAA (short bohi), 1 van de founding fathers van ULF en ook VLG (toen nog ODIBYHO 20 jaar geleden). Niet meer zo actief online en op de lan's maar al 35 jaar bezig met gaming waarvan 20 jaar op en rond lan's.

Waarom zijn we ooit met ULF gestart?
In den beginne hadden we de VolvoLanGamers een bende collega's en vrienden die met minilan's begonnen zijn in 1999. De bende is wat gegroeid over de jaren geen en de lans werden ook telkens iets groter. Wij waren op dat moment reeds een officiële VZW (met een reglement en een bestuur). Tijdens de moeilijke periode van de lanscene (wekelijkse invallen van FCCU) bleven wij lans organiseren op beperkte schaal maar steeds met doel om de mensen een goeie tijd te bezorgen en er zelf ook een pak plezier aan te hebben. We hadden toen regelmatig deelnemers en helpende handen uit andere kleine clan's (FragFest, DCM, VET-Lanners, ...).
Na wat grotere lan's hadden een paar briljante koppen het idee om deze kleinere en verbrokkelde clan's een platform te geven waar ze konden op terugvallen voor ondersteuning, teamspeak, servers, community, hardware, goeie raad, ... en zo werd United Lan Friends geboren. Steeds met het doel ondersteunend en bindend te werken. Ik herrinner mij legendarische momenten bij inschrijvingen voor Vives lan waar we regelmatig een derde van de bezetting uitmaakten. Legendarische ULF Lan's (de Moulin Rouge editie blijft de benchmark). Gewoon als groep maar steeds in het achterhoofd dat we enkel een brug waren tussen clan's. Er werden ook steeds meer en meer niet gaming related activiteiten georganiseerd (fieldlan's, kayak's, Elfia's, ...) zodat ook meer en meer niet gamers hun weg vonden naar ULF.
Vandaag heb ik het gevoel dat sommigen dit opzet vergeten zijn en ULF zien als een clan op zijn eigen! Wij zijn een platform die dient om clans te binden! Als ik zie hoe sommige clan's aan het groeien zijn onder impuls van sommige sterke schouders doet mij dat deugd!

Blijft de vraag: wat met ULF? Wat is onze rol nog? Ikzelf zie het liefste alle clan's als chapters van ULF. Elk met hun eigen kartrekkers, tags, logo's, ... . Maar wie zich niet meer kan vinden in het concept van ULF (Unite) vraag ik nu om ons te helpen met jullie wijsheden en jullie zienswijze te verduidelijken. Indien er geen Unite meer nodig is zullen we ook, met pijn in het hart, het concept UnitedLanFriends ten grave dragen (met de nodige rum, bacon en ...).

Ik ben aan het einde van deze old fart rant gekomen. Nu is het aan jullie: wat is jullie jullie mening? Hoe fit ULF in deze moderne wereld?
HELP US OUT! Het is hier niet de bedoeling op de man te schieten maar op het concept.

Greetinx!
BoHi [ULF-DMC chapter]
aka BoHiCAAA [ULF-VLG chapter]
aka DeusExMachina [ODIBYHO] (nog steeds de beste clan name EVER!)
aka Tom Madou (real life chapter)
I've got 99 Legendaries, but a Bitch ain't one.
http://specs.tweak.to/8540
image

Comments

lans, gamen, leute maken aan de bar, af en toe eens een side event. daarvoor ben ik en nog andere bij ulf gekomen en we hebben de ulf tag altijd met trots gedragen. maar de main blijft voor de meeste mensen waar ik veel mee samen zit, gamen en lans. dus als er lans gedaan worden waar ULF niet aanwezig was. was ik de eerste om ervoor te zorgen dat iedereen die ging zich onder ULF zou inschrijven, zaalplannen maken, idereen content stellen, communiceren met de leden die ook wouden gaan, zorgen dat als de betalingen open gingen dat iedereen zo snel mogelijk betaalde etc. er gingen er dan mee van OCE - gr8 - Insulted - MiH - MLG - ULF. Binnen deze groep is een hechte groep gamers en vrienden ontstaan en dus een nieuwe "clan". wij hebben zeker niet de intentie om de overkoepelende organisatie ULF te verlaten. even goede vrienden als het van mij af hangt.
    wij hebben onder ons ook wa side events. (gaan eten, iets drinken, prepartys voor lans enz.)
    Wij spelen nu nie graag boardgames en elfia, castlefest, etc interesseert ons nie echt. de kayak dan weer wel, waar we ook altijd aanwezig zijn met een paar mensen en da zijn altijd al een paar schitterende dagen geweest.
    Het bestuur wil blijkbaar ook niks uit handen geven. want wie van het bestuur gamed hier nog meer dan 5 uur per week. of zit meer dan 2 dagen per maand op Teamspeak? :D daarmee onze beslissing ook om het onder onze te doen. zodat we makkelijker dingen kunnen regelen.

Tzal nie den beste tekst zijn.
    Veel dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben.
    Maar vind ons op Teamspeak zou ik zo zeggen.

Kisses

Yahi <3
    Reden 1 van BSR is simpel. BSR is mine.
    Een van de problemen die ik de laatste tijd in ULF wat heb is dat er teveel zever en te weinig appreciatie is voor het geen mensen doen. Niet dat er geen appreciatie is, maar door dat er iedere keer wel iets mis loopt hoor ik meer gezaag dan zeggen dat mensen het goed hebben gedaan. Daarom, BSR style, geen verplichtingen, doe wa je wilt. Ge kan enkel geapprecieerd worden als je helpt want er wordt niets van u verwacht.
    Ook zijn er in de laatste paar jaar wel een aantal zaken gebeurt waardoor er een split is gekomen in de ULF groep en/of enkele mensen zich van de ULF groep hebben afgescheiden wegens problematieken op vanalles. Ik ben ook een van de mensen die echt dom geweest is en twijfelde nog een plaats te hebben in het ULF gebeuren na deze stomiteit. Deels daarom heb ik ook BSR terug in het leven gebracht omdat ik even niet zeker was als ik nog ULF ging zijn.

Wat Yahiko zegt zijn ook goeie punten. Hoeveel van de core gamed er nog veel? Hoeveel van ULF gamed er nog samen (zeker tussen de verschillende subgroepen in?). Langs de ene kant lijkt er inderdaad wat moeite te zijn om, als core, sommige dingen uit handen te geven naar andere mensen. Langs de andere kant vraag ik mij af als er veel mensen zijn die uit naam van ULF initiatief nemen om iets te organiseren. Als er een groep geen intresse heeft in boardgames en elfia toestanden, zeer goed, doe iets anders, maar voor de mensen die dan wel mee doen aan deze toestanden begint hun ULF agenda ook wel zeer vol te staan, er kan niet verwacht worden dat deze mensen nog meer organiseren.

Maar zelfs op lans is er zeer weinig echt samen gegamed. Toen ik voor het eerst begon met lannen heb ik met zeer veer verschillende clans samen gegamed omdat iedereen gewoon in de zaal rond ging mensen zoeken die wilden mee gamen. De meeste games die we op lans spelen waren immers enkel met mensen op lans te spelen. Dat ligt heel anders de dag van vandaag. Er wordt bijna nooit meer in de zaal rondgegaan om mensen te zoeken die willen mee gamen en de games die gespeeld worden zijn meestal games die volledig online met matchmaking zijn en er is dus ook geen nood om te zoeken naar andere games op de lan. Ik kan niet wachten tot er eens een lan gedaan wordt waar er geen internet aanwezig is. Back to the real lanning. Het is misschien gewoon te lang geleden dat lans nog eens echt speciaal waren in vergelijking met thuis wat online gamen met elkaar.

Een laatste iets is denk ik dat ULF wel nog steeds door de meeste als hun clan aanzien wordt. BSR is een zeer onafhankelijk deel van ULF, maar ik voel mij nog altijd deel van ULF.

Dus kort samengevat:
    Er zijn teveel problemen in ULF die nog niet opgelost zijn. En kleine probleempjes die gewoon beter aangepakt kunnen worden.
    Teweinig samen gegamed tussen iedereen op lans. We blijven een lan groep maar soms voelt het enkel aan als samen op een lan aanwezig zijn en niet samen lannen.
    Misschien meer andere groepsleden aanzetten om zelf iets van evenementen te organiseren, deze mensen laten verantwoordelijkheid nemen maar als core ook deze verantwoordelijkheid willen geven.
    En ten laatste niet ervan uitgaan dat omdat de subgroepen terug even elk op hun eigen werken dit wil zeggen dat ze zich niet nog steeds als deel van ULF zien.
    Old Fart Rant.. part II :p

Kende gij eigenlijk de geschiedennis van ULF ? (werd me in het verleden al eens gevraagd... :) ).
    Bohi heeft op een heel mooie manier verteld waar ULF voor staat, dus laat me toe om nog even wat insights mee te geven over de werking vroeger en nu, en waarom we op deze manier ons tot jullie richten.

Ik ben Yoda, Samen met Bohi de 2 koppen die ULF gebaard hebben uit smoet, vet, espe en spek.
    In die tijd was ik heel actief in het lan-gebeuren en maakte ik ook deel uit van 4 clans. Zijnde Fragfest (where it all began <3 ), DCM, VLG en VET.
    Mijn beginjaren (17 jaar geleden ondertussen) in de lanscene onstprongen in CTG (Clan the gathering, waar we tot op heden nog steed leden mogen verwelkomen op onze lans).
    Vanuit CTG waren er een paar mensen met heel veel IT kennis en initiatieven die hun schouders onder de lan community staken en zou Fragfest Lan in het leven geroepen hebben.
    Samen met deze groep organiseerden wij ook kerstmarkten, etentjes, reisjes en misten we ook geen enkele editie van Frag-o-Matic.
    Door onze deelname aan Frag-o-Matic (en een beetje een uit de hand gelopen kerstmakrt :p) kwamen we in aanmerking met DCM. Een groep zwijnen waar ik met heel goed kon in vinden :p.. Toen Fragfest wat minder actief werd op het lan gebeuren kon ik mijn gading gerust vinden de bende van Dr.Web en de captain morgans.
    Deze hechte vriendschap ging ook gepaart met bourgondische taferelen en het uitwerken van Thema's op Fom. De pirate edition zijn het hoogtepunt.
    Op onze 2e fragfest editie waren er 2 zotten van de volvo (zijnde Bohi en Eleanor) die onze voorraad leffe kwamen uitdrinken en met onze voorraad Tricom GIGABIT!!! netwerkkaarten naar huis gingen.
    Het duurde niet lang of we werden ook uitgenodig op de memorabele lans van VLG (Volvo Lan Gamers), de bron van english breakfast en bacon explosion op lans.
    Aangezien de VET lanners een alliance van VLG was, kwamen we ook meer met deze leutige bende in contact.
    Zo zie je maar dat groepjes binnen de lan scene een normaal iets is en dat je niet per sé enkel tot 1 groep moet behoren.

De invallen in de lan scene sloegen in als een Bom! sharing was uit den boze, de helft van de lans werden afgeschaft en nooit terug opgestart.
    Fom ging ook een andere richting uit dan wat we gewoon waren, meer professionaliteit, minder verdraagzaam, niet meer hoe wij het kende.
    Ondertussen werd het ook moeilijk om bovenstaande groepen op individuele basis iets te doen. Mensen gingen bouwen, samenwonen, kindjes, andere hobbies en hadden minder tijd voor het langebeuren.

Lid uitmakende van bovenstaande groepen was het een droom om al deze groepen samen te krijgen op een lan, onder dezelfde naam. United Lan Friends. Een naam die zonder veel onnozelheid zei waar het op sloeg.
    Een unie van vrienden die allemaal het lan gebeuren gemeen hebben. Voor we het wisten waren we met meer dan 20 man aanwezig, hadden we een logo (good old Brick), website, domeinnaam, teamspeak en was Bohi al bezig met banners te printen.
    De samenkomst van deze clans deed ons allemaal zo een deugd dat we ervoor kozen om hier meer mee te doen. Hoe deden we dit ? door vanuit elke groep een 'afgevaardigde' te hebben binnen een groepje die de zaken regelden... de 'core'.
    Op deze manier had elke groep inzeg in het ULF gebeuren, kon iedereen zijn stem laten horen.
    Vanaf dat moment zijn wij dan ook als ULF in het lan-gebeuren gestapt. Hoe ging dit in zijn werk ?
    Iedereen schreef hem in onder de naam 'ULF' op de website van desbetreffende lan, en intern hadden wij onze inschrijvingen op de Site per subclan.
    Hierdoor waren wij altijd 100% zeker dat we allemaal in hetzelfde blok zaten, maar intern verdeelde ik de subclans zodat deze mensen ook bij elkaar zaten.
    Zo heb ik jaren heel veel tijd gestoken in organisatie van alle activiteiten, website, teamspeak, game servers, etc.. etc.., telkens gesteund door de juiste mensen!
    Tuurlijk hebben wij door de jaren heen ook tegenslagen gehad, mensen verloren omwille van andere interesses of meningsverschillen. Maar door het respect en vriendschap binnen de groep zijn we blijven groeien en versterken.
    Door de jaren heen zagen we de originele subclans verkleinen en de ULF groep groeien, waardoor de aanwezigheid van core members uit de subclans niet meer nodig was aangezien we praktisch 1 groot ULF blok waren.
    We hebben het altijd moeilijk om mensen te vinden die effectief een meerwaarde hebben binnen de core (raar om te horen, maar zo is het..)..
    Er waren altijd de 4 peilers door al de jaren heen. Bohi, Spiney, Phoenix en Mezelf. Al enkele jaren versterkt door Sjeansie, T-bone en Zot-lowietjen.
    Zot Lowietjen, Sjeansie en T-bone hebben vorig jaar de ULF Vzw opgericht zodat de ULF werking verder kon met de nodige dekking indien er ooit iets zou gebeuren.
    Waarom deze 3 en de anciens niet ? heel simpel.. wij wouden het niet verder doen :).. voor ons was het tijd dat de jeugd overnam zodat wij van onzen ouden dag konden genieten.
    Is daarom het ULF bestuur gelimiteerd tot deze 3 mensen ? no way.. zowel Bohi, Spiney als mezelf zijn nog steeds actief in de organisatie en werking van ULF, zijne het mss iets meer vanop de achtergrond.
    Mijn privé situatie heeft er ook voor gezorgd dat ik niet meer zoveel tijd had (ander werk, persoonlijke moeilijkheden,..) non of ya damn business :).. Maar ik ben nooit weggeweest en zal er ook ALTIJD zijn voor ULF.
    Phoenix heeft ervoor gekozen om niet langer mee te werken aan de lans, maar houdt zich momenteel wel bezig met het opleiden van confi voor het verzorgen van onze netwerkinfrastructuur. Bij deze wil ik phoenix nog eens uit de grond van ons ULF hart bedanken voor alles wat hij voor ons gedaan heeft!!
    ik vind het dan ook raar om te horen dat niemand van het bestuur online is, aangezien ik meer dan 300u atlas op mijn teller staan heb in 2019.
    Maar vergeet vooral niet wat deze mensen allemaal doen voor ULF los van het online gaming gebeuren!
    Ben je een actief gamer, en wil je samen met ons de schouders onder de community steken, laat het ons weten!

(continues hieronder.. teveel text voor 1 bericht :p..)

image
    Wat is er nog veranderd ?
    Vroeger hadden we wachtlijsten met mensen die een handje wouden toesteken bij het helpen van de lan. Mss had de limited access tot onze fieldlan (nogmaals bedankt aan NGen voor dit mooi initiatief) maar we hadden wel de hulp. We merken de laatste tijd dat we het heel moeilijk hebben voor onze shiften opgevuld te krijgen.
    Mss doen we als core iets verkeerd om mensen aan te sporen? We voorzien een kleine vergoeding per shift per helper. moet dit anders ? We verstaan maar al te goed dat iedereen zoveel mogelijk wil genieten van onze Lan Party, maar zonder jullie hulp is er geen ULF lan.
    Als we achteraf dan moeten horen dat er een negatieve sfeer heerst tussen de helpers omwille van bepaalde keuzes, en dat dit een eigen leven gaat leiden zonder dat er ook maar iets over tegen de core wordt gezegd, is dit heel jammer. Op de moment zelf kunnen we veel veranderen, éénmaal de lan gedaan is kunnen we hier enkel maar rekening mee houden voor de volgend editie.
    Ligt er iets op je lever, laat het ons weten! Via een persoonlijk bericht op Facebook, Discord, Forum, neem je telefoon en bel.. maar gebruik deze argumenten niet om een negatieve sfeer te creeëren binnen jullie groep. Dit komt de groep en de Lan niet ten goede.

Wij zijn ons als core ervan bewust dat er iets moet veranderen. En we zullen dit ook doen, via jullie input op deze berichten.
    De versplintering in nieuwe groepen is een goede zaak. Het zorgt ervoor dat mensen met dezelfde interesse elkaar gemakkelijk vinden en jullie als éénzelfde identiteit naar buiten willen komen.
    Wat we wel verwachten is dat jullie dit doen met de nodige transparantie richting ULF. Zodat mensen die niet in jullie groepje zitten ook de kans krijgen om jullie beter te leren kennen.
    De core zet zit heel hard in voor jullie een omgeving te bieden waar veel mogelijk is. Als er dan een initiatief gehouden wordt vanuit een andere hoek, zijnde het een etentje of een andere activiteit, dan is het voor ons heel jammer om achteraf te horen dat wij niet welkom zijn hierop.
    Wij houden er ook van om onze voetjes eens gewoon onder tafel te schuiven :-) .

Verder wil ik er ook nogmaals op hameren dat respect en vriendschap de kernwaarden zijn binnen ULF. Achterklap, favoritisme, pestgedrag, valse beschuldigingen, mensen uitsluiten, enz.. hoort hier niet in thuis!!
    Het is door jullie getoonde appreciatie en vriendschap dat wij de kracht vinden om hier onze tijd in te steken.
    Voor de personen die zich hierdoor minder goed voelen binnen ULF, laat het ons weten. De personen die zich aangesproken voelen, stof tot nadenken :)..

Ik zou nog uren kunnen doorgaan maar ik krijg honger..
    Ik raad iedereen aan om even stil te staan bij onze oproep en dit serieus te nemen. Het is met deze input dat wij aan het werk gaan om het volgende hoofdstuk binnen ULF aan te snijden.
    Wil je het niet in het publiek posten, er zijn genoeg manieren om ons privé te bereiken.
    Wil je samen met ons het nieuwe hoofdstuk opbouwen, laat het ons weten!

Ik wil jullie bedanken voor de 17 jaar dat ik jullie vriend mocht zijn, en hoop dit nog lang te mogen zijn!
    Toon jullie dankbaarheid voor de afgelopen 7 jaar en beantwoord onze oproep!
    Ik heb al waardevolle comments gelezen, maar we verwachten er veel meer!
    "het is goed gelijk dat is" of ne like.. zijn we niets mee.. :p

Yoda.
    image
    Ik ben een man van vrij weinig woorden, maar wil er wel nog aan toevoegen dat ik ook veel online ben (helaas is mijn PC nu al een paar maand kapot met vele crashes per dag, wat hopelijk binnenkort opgelost is), maar de games overlappen nu eenmaal moeilijk.

De voorbije maanden heb ik veel tijd gestoken in games zoals World of Warcraft, Diablo 3, Path of Exile, en eigenlijk ook wel League of Legends.
    Weinig mensen deelden deze games met mij, maar als de kans er was, dan deden we dit wel samen.
    Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen dezelfde games speelt, en ook blijft spelen. En uiteindelijk moet iedereen doen wat ze willen doen, zo lang we goeie maten blijven.
    Maar inderdaad, het echt lokale gamen op LANs is er amper nog, wat logisch is.. (helaas heb ik zelf die tijd niet meegemaakt)

Zo lang iedereen content is en we goeie maten zijn en blijven, dan is het goed voor mij :)
    Ik ben ULF gejoined omdat alles kon, niets moest, en omdat je gewoon uzelf kan zijn. Ik ben nu eenmaal een speciaal iemand ook dus dat sprak mij aan ;)

Maar feedback is inderdaad zeker welkom, graag zelfs!
    Anders kunnen we het helaas niet aanvoelen of ruiken waar we verkeerd zitten of beter kunnen.

Misschien is er een 'anonieme' feedback sectie nodig op de site/het forum?

Bedankt voor jullie input alleszins!

T-Bone
    Zoals daarnet aangehaald in mijn post:
    Als iemand hier liever anoniem op reageert of feedback wilt geven, dan kan dat via volgende link:
    https://goo.gl/forms/vYsMig2rLNlb7EPs1

T-Bone
    Ik ga hier even mijn bescheiden mening geven:

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik binnen den ULF al heel veel mooie momenten heb beleefd, veel fijne mensen heb mogen ontmoeten, waar ik met veel plezier aan terugdenk! De glimlach komt spontaan op mijn gezicht als ik terugdenk aan al die onvergetelijke momenten.

Chapter 4Tw
    Zoals YahikO al eerder aanhaalde zijn we recentelijk gestart met ons eigen chapter, namelijk 4Tw. Ik wil er graag op hameren dat dit een groepsbeslissing was in tegenstelling tot wat sommigen denken... De 4Tw-groep is ontstaan uit de PUBG squad en brengt een groep mensen samen die dagelijks met mekaar op TS3 zit en beetje dezelfde games spelen en dezelfde interesses hebben. Blijkbaar is dit een 'issue' binnen het bestuur, terwijl dit eigenlijk geen issue moet zijn. Bij BSR en MLG vormde dit geen probleem en bij ons blijkbaar wel? We zijn met 4Tw nog altijd van plan om naar de LAN's te komen (en eventueel een handje te helpen) en samen gamen, feesten, drinken en misschien ook wel een kotske leggen ^^
    Maar deze groep heeft nog altijd als main focus het gamen en gezellig samen zijn, zijnde op Teamspeak, zijnde IRL en dat is iets wat we de laatste tijd binnen ULF wel een beetje miste. Er werd blijkbaar hier en daar gespeculeerd dat we met deze move ULF een genadesteek wilde toekennen, maar niets is minder waar. Zoals ik zei, hebben we deze groep opgericht zodat we onze eigen identiteit hebben, onze eigenheid en het dit voor ons makkelijker maakt om sommige dingen te regelen etc. Maar we willen met 4Tw wel degelijk onder de vleugels van ULF blijven. Maar dit neemt niet weg dat er soms ook interne activiteiten worden georganiseerd, wat perfect moet kunnen in mijn ogen. En net zoals ULF dragen wij respect en vriendschap ook hoog in het vaandel!

Ik denk dat er in beide kampen vooral veel misverstanden zijn ontstaan omdat er weinig tot geen rechtstreekse communicatie was/is. Iets waar we ons in beide kampen schuldig aan hebben gemaakt! Bij deze wil ik dan ook benadrukken dat ik zeker en vast open sta voor de dialoog (Als jullie mijne kop nog kunnen zien tenminste ;) )
    Er worden veel veronderstellingen gemaakt en een goede babbel zou al veel dingen kunnen opklaren denk ik! Daar het bestuur mij toch als grote boosdoener beschouwd in dit hele verhaal, nodig ik hen dan ook uit om mij aan te spreken indien ze met vragen/opmerking/issues zitten. Jullie weten mij te bereiken :)
    image
    Ik ben in de LAN scene terecht gekomen pas aan mijn 17-18 jaar. Mijn originele Clan was en is nog altijd BSR. Het is ook pas vanaf dan dat ik een echte interesse in gaming heb beginnen tonen. Inderdaad ik game niet zo heel veel, heb daar ook niet veel tijd voor (persoonlijke shit enzo echt niet interessant voor deze topic). Dit wil in eerste instantie niet zeggen dat ik het niet graag doe.

Zoals enkele mensen al aangehaald hebben, lopen de games die iedereen speelt zeer uit elkaar, en dat hoeft ook geen probleem te zijn. Ik ben niet skilled genoeg om games zoals PUBG of CSGO of gelijk welke andere shooter deftig te kunnen spelen, en merkte op bij mensen die een groter skill level hadden dan mij, dat ze hierdoor niet graag met mij deze soort games spelen. Ik blame ook deze mensen niet. Hierdoor speel ik soms graag games zoals Subnautica. In deze game zit alles in de verassingen en vind ik het zelf dus moeilijker om dan op teamspeak te komen tussen mensen die allemaal samen een andere game spelen.

Dit is ook een van de redens dat ik mij op LANS graag bij BSR zet, omdat we dan samen wel LAN games spelen, en waar het skill level niet even belangrijk is. Ik heb via via gehoord dat dit bij enkele mensen als raar is over gekomen , maar het is en blijft zoals al aangehaald mijn originele CLAN.

Ikzelf zit nu al enkele lans in het bestuur van ULF, de overkoepelende kracht van alles. Is het omdat ik niet meer game, ik me daardoor minder inzet voor de jaarlijkse ULF lans en Kayak? Neen, als het lan of kayak is offer ik samen met een heleboel andere mensen altijd veel van mijn eigen vrije tijd op om iedereen een aangename lan te kunnen laten meegenieten.
    Is alles hierdoor altijd perfect georganiseerd? NEE zeker niet. Wat ik wel heel jammer vind is dat wanneer er op het forum of via een facebook post feedback gevraagd wordt net na een editie, er hier enkel positieve reacties op komen. Via via komt de negatieve comentaar of slecht gelopen punten slechts 3 maand na de feiten terecht bij ons. Dus ik zou nogmaals willen vragen dat indien je een opmerking hebt over een juist voorbije lan, of jullie hebben zelf ideeën, spreek gerust iemand aan van het bestuur, jullie weten ons allemaal te vinden.

Dit gaat ook over mij, want via via heb ik over mezelf jammer genoeg ook veel slechte kritiek gekregen. En achterklap gehad. Graag zou ik in het vervolg hebben dat je dit tegen mij direct zegt en dat ik niet via via moet horen wat ik wel dan niet niet goed doe.

Ikzelf mag dan eventueel niet het grote leiderfiguur zijn wat sommige wel van mij verwachten. Maar vergeet niet dat dit niet is wat ULF nodig heeft. In het bestuur zijn wij 1 team en dat is wat belangrijk is. Het is niet dat wij als bestuur, niets van ULF uit eigen handen willen geven, maar volgens mij tonen jullie niet altijd initiatief om direct lans en degelijk effectief te helpen organiseren.
    Opnieuw indien ik hier fout zit, en iemand van jullie ziet dit wel zitten, spreek ons gerust aan.

Ik heb ook er ook niets op tegen dat er zich nieuwe SUBclans vormen. Maar wat ik hoop is dat subclans geen andere mensen gaan uitsluiten op basis van skill, uiterlijk of sociale aspecten. Wat ik zelf zou willen is dat ULF ondanks alles die er ooit al tussen mensen gedaan en gezegt is geweest, opnieuw groot kan worden en waar iedereen respect en vriendelijkheid naar iedereen toont.

De lan is enkel mogelijk indien jullie allemaal altijd aanwezig zijn en samen kunnen we ULF opnieuw als een sterke overkoepelende kracht laten werken.

Smell Ya later
    Als BSR drinkt ...... drinkt IEDEREEN! => Maar eerst een STUTJE
    Ik kan er ook aan toevoegen dat we ook binnen DCM nog amper samen gamen. Het Call Of Duty en FlatOut tijdperk is wat achter de rug en onze levens zijn de laatste 20 jaar sterk veranderd ; toename internet, scheidingen, andere jobs, andere hobbies, verplichte online verbinding om een lobby op te starten etc ...
    Vroeger speelden we op een lan inderdaad vaak allemaal samen een bepaald spel gedurende enkele uren en speelden we daarna samen een ander spel en werd het weekend al gauw gevuld.
    Cracks en dc++ waren doodnormaal. Nu moet je bijna voor elk spel steam en internet hebben om te kunnen spelen (waar is de tijd dat je steam in offline modus moest zetten voor je naar de lan kwam?).
  • edited March 13 Posts: 656
    Yo de mannen (en de vrouwen ook)

Voor mij is ULF een bende prettig (gestoord) volk dat samen dingen doet die ze leuk vinden. Gamen, LAN party's, andere party's, een wilde BBQ, boardgames, elfia's, kayak,... voor ieder wat in het gamma.
    Ik bedoel maar, in eerste instantie is gamen wat ons bind, maar voor mij niet het enige wat telt.

Zoals Sjeansie hierboven mooi beschreven heeft is mijn interesse in games ook niet zo zeer (meer) in high-skill shooters.
    sidenote, ik weet van mezelf ook wel dat ik geen skills heb op dat vlak.

Ik merk bij mezelf dat ik meer games speel waarbij ik een verhaal interactief kan spelen (GTA, Subnautica, farcry, tombraider etc.)
    Hierbij kan TS soms wat roet in het eten gooien. Wat niet wil zeggen dat ik nooit meer op TS zit, maar inderdaad weinig.

Wat LAN-party's organiseren betreft, ik doe het nog steeds heel graag, samen met een groep die gemotiveerd is. Het kost wat tijd in mijn redelijk drukke leven (werk, vrouw, andere zotte hobby's) maar dit is geen probleem!
    Als core-groep doen we volgens mij alles met de beste wil van de wereld en met wat we hebben/kunnen/kennen. Suggesties zijn (zoals altijd) heel erg welkom.

Ik ben geen man van lange teksten dus ga ik het kort en bondig houden.

laat ons de KISS methode toepassen op ULF. KEEP IT SIMPLE, Stupid!

ULF! ULF! ULF!

Daan 'Slay3rWolf' 'Zot Lowietjen' Vandamme

Edit: CcccCCCCCcccOMBOBREAKER !
    "PRRRT" -Negev-
    Vervolg.
    Ik lees wel tussen de lijntjes door dat er wat melancholie is naar dat offline lannen. Misschien een idee om dat eens te proberen. Tenslotte heeft iedereen 4G op zijn smartphone voor de online benodigdheden...
    Wat de andere activiteiten betreft, is dat iets waar wij als DCM bijna nooit aan hebben deelgenomen, zij het vooral via tijdsgebrek.
    Er zit ook geen DCM'er meer in de Core van ULF maar dat neemt niet weg dat wij ons nog altijd beschouwen als ULF'ers. We komen nog altijd met veel plezier naar de ULF lans en schrijven ons ook in als ULF als er groepsinschrijvingen zijn. En elk jaar kijken we uit naar de ULF deelnemers om CU-LAN omdat we weten dat we dan gegarandeerd leutemakers en gamers in de zaal zitten hebben.
    De tijd waar we als kleine clans 2 rijtjes reserveerden op FOM om te gamen, te lachen, te zeveren, te drinken en pron te kijken is voorgoed voorbij. We waren toen zelfs de voorlopers van de huidige cosplay-scene :D
    Ducktape, strips, alcoolstiften, scheerschuim en tandpasta maakten deel uit van de lanpartybagage !
    Feit is : dankzij ULF heb ik veel meer leuke mensen ontmoet waar we een gezellige babbel kunnen mee hebben tussen pot, pint en premixkes en tussen stoel en keyboard !
    En ik vind het persoonlijk net fantastisch als er nieuwe subclans in het leven worden geroepen zoals een MLG of 4tw !
    @sjeansie: Wilde zeggen da BSR geen skills eeft of wa?
    Ik denk dat ik de waarheid spreek dat als we zeggen dat wij MLG, de jongste groep aanwezig zijn hier.

Een grote verwarring bij velen is dat MLG a.k.a. Mentlegen Lan Gamers, hetzelfde is als Mentlegen.
    Niet helemaal waar, Mentlegen is onderdeel van MLG. Maar niet gans MLG behoort tot Mentlegen.

Eerst een beetje geschiedenis over ons;

Mentlegen zijn een solide groep gamers die teruggaan tot het gouden Xbox360 tijdperk.
    Halo 3, Farcry2, Gears of War, Viva Pinata, COD4 , ... waren games waar we elkaar vaak op terugvonden.
    Ook hadden we zelfs het probleem dat de functie voor een grote groupchat niet bestond,
    dus moesten we ons verdelen in chats van 4 personen, want groter kon je toch niet gaan. (Tenzij in-game chat)
    Wij dateren als vriendengroep al meer dan 10 jaar terug, en hebben hier amper enkele nieuwkomers in.
    In deze vriendengroep zitten ook mensen die de meeste van jullie nog nooit gezien of gehoord hebben.
    En dat is ook meer wat het oude Mentlegen is, een vriendengroep op eerste plaats.

Maar VeteranPants & ik waren opzoek naar meer sociaal contact.
    Dit ook grotendeels omdat niet iedereen van onze oude groep toen een gaming PC had noch zin had om over te stappen.
    En zeker ik want ik ben sociaal nog wel iets minder actief dan VP. (Like you didn't know that already.)

Wij zijn dan met zen 2'en via Newspeedy onder clannaam AIE, onze eerste ULF Lan gaan meedoen.
    Dit omdat Newspeedy ons ook wel duidelijk had gemaakt dat jullie een leuke bende waren.
    Dus onze eerste ULF Lan was onder clannaam AIE.

Naargelang van tijd zijn we elkaar beter leren kennen en het aantal mensen dat met ons mee wilde gaan op LAN begon snel te groeien. Ik en Niels wilde ook meer betrokken zijn tot ULF omdat we wisten dat ULF-LAN iets was "by gamers, for gamers". Toen waren we steeds ingeschreven onder AIE omdat dit makkelijk was voor ons bij elkaar te groeperen volgens de organisatie. En zijn dit blijven doen tot we zelf zeiden, waarom onze eigen naam niet gebruiken?
    Voor heel even was MLG = Mentlegen. Er kwamen toen veel nieuwe gezichten bij, zeker toen we onze eigen clannaam begonnen te gebruiken, Soelens, Vanimo, Salimaie, etc... Allemaal mensen opzoek naar een leuke groep mensen om samen mee te gamen/zuipen.

Maar onze groep bleef groeien en het werd al snel te groot om onszelf nog steeds Mentlegen te noemen omdat we niet iedereen even goed kenden. En dus was Mentlegen Lan Gamers geboren. Hierin bevinden zich vrienden & goede kennissen van Mentlegen die zich geroepen voelde om mee naar LAN-party's te gaan. Dit onder het moto meer party minder LAN & de meer zielen de meer vreugd.

Nu denk ik dat jullie nu wel weten waar de Mentlegen vandaan komt.

Wat betekent ULF voor ons?
    ULF is voor ons een startpunt geweest van een nieuw avontuur.
    We hebben dankzij ULF een prachtige hoeveelheid herinneringen aan geweldige, leuke, grappige & gestoorde momenten.
    (Remember, my first hangover I ever had was thx to you guys.) Maar ook geweldige mensen en nieuwe vrienden leren kennen.

En ULF zal dat blijven betekenen voor ons, en dan spreek ik voor gans MLG. En ik spreek niet over enkel ULF als organisatie maar ook de personen erachter. ULF heeft MLG het startsein gegeven. En waar ULF is, is MLG!

Een groot verschil tussen ons en anderen mss, was dat wij altijd al beschikten over een eigen server.
    Wij hebben altijd al een Teamspeak gehad voor we ULF kenden en hadden al tal van game servers gehost voor eigen gebruik.
    ja we hebben in't kort verleden zonder server gezeten maar, Vanimo to the rescue! Nu is onze server de laatste tijd enorm leeg, sinds we even "out" waren zijn enkele MLG leden die dagelijks online waren uit het zicht verdwenen. En de Mentlegen zijn momenteel allemaal in een stadium van't leven waar er veel gaande is: kinderen, verhuizen, bouwen, etc...
    Via o.a. Facebook & Whatsapp houden we nog steeds contact.

ULF at heart, MLG at core!
    <3 <3 <3

Lot's of love, (very homo)
    Hunter_248 from Mentlegen Lan Gamers
  • @BoHi; in eerste instantie - schone post, en da meen ik! Mooi om aan te kaarten en iedereen te herinneren vanwaar we komen en te laten weten dat we niet mogen stil zitten. En bedankt om met die belangrijke vragen af te komen.

In het begin droeg iedereen de fiere naam ULF en gaven we zelf onze clan namen daarvoor op, vandaag zien we het averechts effect.
    Ik kom van OCE, het moment van de ULF oprichting heb ikzelf niet meegemaakt en ik kan daar niet veel over zeggen, maar voor een groot deel na de oprichten van ULF tot redelijk recent, was ULF 1. 't was 'ULF' en geen 'OCE' 'VLG' etc bij mijn weten. En da waren geoeie tijden.
    Tegenwoordig hebben we MLG, BSR, 4Tw, ... en da's normaal want; 't is niet omdat den auto stil staat da wij nie vooruit moeten é

Side activities zijn atlijd nice, maar da mag op een LAN zelf ook... Dat moet niet altijd Kayak zijn, of Elfia (voor sommigen(in het klein...)) Er mogen ook terug compo's komen van mij part, fun-compo's & game-compo's met kleine rewards die eraan hangen.
    Er is gewoon geen structuur, wie doet wat binnen de community? Doet er dan eens iemand iets of een voorstel, dan is er geen ondersteuning door de rerst. focus ligt op de verkeerde plaatst, geen bestuur die nog op TS komt om eens luisteren naar al het volk - of ja, sporadisch, als ze wa nodig hebben.
    ULF kan zelf groepen maken, maak eens wat leden verantwoordelijk voor zekere dingen, geef ze moderatorship in iets. We zitten hier niet maar met 10 - 20 man hé. En btw, Always think bigger! Hoe zotter ge het maakt en hoe professioneler het lijkt.
    We spelen verschillende games, in verschillende kliekjes, voeg ze hier en daar samen, organiseer matchen online events, other stuff.
    Geef de oportuniteit aan andere clans hun ding te doen dankzij ULF.
    Zo met ATLAS vb. kunnen we onze eigen server opzetten waar we dan andere Belgen in de community binnen trekken.
    Een game met 'private' servers is easy, want de server met de beste ping komt boven aan in de server list, de beste ping krijg je van servers die het dichtste bij jou zitten, dus je trekt sowiezo Vlaams volk aan.
    Recruteren, op zoek gaan, contacten leggen dat zijn dingen die ik ULF niet zie doen.

En dat is net wat clans (normaal) wel doen.
    Ik heb het gevoel dat ULF dat niet doet. Of zijn we alleen maar kliekjes mensen die elkaar in't echt kennen, ULF is dan just maar een excuus om uit huis te mogen.

Hier kan ULF nu zijn rol kiezen;
    Gedragen we ons als een actieve community en geven we meer om alles? Breng allemaal de ULF tag terug & créer betrokkenheid (uiteindelijk zullen de mensen die tag pas dragen als ze er zich in thuis voelen)
    OF
    Laten we elk zijn ding doen zonder er om te geven, (en zoals het nu is nog eens erbij; af en toe eens komen moeien tot soms toe zelf onteren)

Eén ding is zeker, momenteel ben ik 4Tw met LanFriends, en niet ULF.
    Onder onze eigen tag hebben we ons eigen gezag terug en doen we betere dingen dan ULF. (in ons eigen ogen)
    (en ja Bohi, 't is spijtig dat het ULF concept er zo uit is :( , al kies ik er zelf voor)

Ik kondig bij deze ook aan dat ik het netwerk van volgende ULF editie niet zal doen tot dat ik het gevoel heb dat er een akkoord gevonden is. (of iets wat me tenminste aanspreekt)
    Het huidig bestuur is te klein, of laat mij zeggen de admins, moderators, of whatever je ze wilt noemen, is er gewoon niet, er is ook te weinig initiatief van alle kanten uit.

Tegenwoordig is er een Discord, ok da is wel handig - maar dan weer , vanwaar die beslissing, is er eeen enquete of poll door de community gegaan die naar deze beslissing is uitgelopen? De mensen die op TS zaten en nog zitten waren niet erg aangetrokken door deze keuze (ja, ik heb op mijn eigen eens enquete gehouden)
    Ok de mensen die op TS zitten mogen TS verder blijven gebruiken, ma ge moet nie afkomen van 'we zitten op Discord' of "'t staat op Discord" als excuus. TeamSpeak is en blijft de prefered commucitatie tool van vele gamers.

Nu da's mijn eerste mening, 't is ook maar een flapuit.
    't Is een puur persoonlijke reactie over het ULF concept met een aantal voorbeelden van 'hoe wel' en 'hoe niet'
    Ik heb enkel Bohi zijn post gelezen, weet zelf niet wat al die andere 12 comments zijn.
    Ben ik blind voor sommige dingen, ben ik te kritisch, of nog iets anders;
    hier reageren op mijn post heeft geen nut, kom en praat erover op TS als ge da nodig voelt.
  • edited March 15 Posts: 73
    Rule #1: Sharing is caring

... en dus ga ik even mee in deze post.

ULF is fantastisch als we op ons best zijn. Een voor allen, allen voor een is wat ULF heeft groot gemaakt en wat de aantrekkingskracht is. Het was een onmiskenbaar front in the scene, een familie, een broederschap waar je niet naast kon kijken. Ik heb mijn eigen clanleadership van Elder Legends afgegeven en ben ULF gejoined in 2013 als ULF-lid zonder clan. Voor mij waren er geen groepjes, het was 'den ULF'. In case you doubt, add bacon (#rule 2).

Maar laten we allen eerlijk zijn, vandaag zijn we niet op ons best. We zijn ook zo aantrekkelijk niet meer in vergelijking met vroeger en onze bestaansreden of toch een van de huisvesten; het lannen, is ook niet meer wat het geweest is. De LAN zelf is verkleind, compo's afgeschaft door focus shift naar more party & less lan, we verminderden de inkleding, en we zeiden dat we het meer laidback gingen doen. We groeiden ook in andere domeinen: cosplay, boardgames en hiervoor werd animo in de groep gevonden. ULF veranderde ook van core. Er was wissel van de wacht en het oude bestuur nam een stap terug naar een meer adviserende rol binnen de core en Sjeanse, Slayer en T-Bone namen de fakkel over. Ze vormden de VZW op om de toekomst van ULF te verzekeren, namen de lan organisatie voor zich en doen het dagdagelijkse werk achter de schermen. Daar moet iedereen jullie dankbaar voor zijn, ik alvast.

We kunnen discussieren over welk concept het beste is: de prestigieuze versie van ULFLAN van het verleden of de laidback version die we nu hebben. Daar zal iedereen zijn eigen mening over hebben, beide hebben hun voor en nadelen, maar daar zit volgens mij niet het punt van de zaak en is ook niet de reden waarom ik dit bovenhaal. Een community als ULF is zoals ne goeie pot soep op het vuur. Ge begint met een basis en ge gooit er wat ingredientjes in en ge laat da traag borrelen. En af en toe doe ge der iets bij zodat ge op het einde met de perfecte balans zit. Als ge teveel van het ene ingredient erin doet dan is den balans weg en trekt ge het potentieel van u ingredienten weg. In essentie is dat ook waar de post van Yoda deels over gaat over de samenstelling van de core bij de oprichting van de community tussen de clans. Waar vroeger de clans onderling tussen de mensen het verschil maakten is het vandaag hun core-interest binnen ULF, en dat is waar we nu de balans moeten vinden.

Mogelijk moet de structuur van de core zo veranderen dat we dit kunnen spiegelen naar onze community. Zo kan je samen met de core of misschien zelfs binnen de core een 'Raad' in het leven roepen zodat de interesse's van iedereen op de agenda staan. De perceptie leeft op dit moment inderdaad dat een deel binnen de core andere hoofdinteresse's heeft binnen ULF los van de LAN en het dagdagelijkse gamen. Hierdoor ontbreekt er misschien kracht en motivatie om ook dat deel van de community warm te maken voor actie en terug te includen. Ik bedoel, Yoda was de grootste inschrijvingshustler en includer dat er was. Ik zie Yahiko voor nieuwe lans actief hustlen(denk maar aan Sugarlan en het warm maken voor BreakOut), Piet de voorbije seizoenen mensen van verschillende groepen bruggen om online te spelen op dagdagelijkse basis. Het toont maar dat er veel activiteit vanuit de community komt buiten de core om. Ik lees hierboven dat MLG dit ook doet maar meer intern, ook BSR doet dit en nu hebben we ook 4Tw die dit vroeger vanuit ULF-tag deed maar nu het beestje ook een naam hebben gegeven. De nieuwe groeperingen, inclusief blackpowder zouden moeten kunnen huisvesten onder ULF vaandel. ULF is een broederschap en los van onze interesse's is die er sowieso.

We moeten terug de balans vinden en daarvoor denk ik dat er met personen uit de verschillende groepen samen gezeten moet worden samen met de huidige core waar we naartoe willen gaan, hoe we dit gaan organiseren, hoe we misschien weer kunnen groeien en hoe we nieuwe mensen terug aantrekken.

Sowieso, 4Tw tag of niet, ik ben een ULF'er en wil dat ULF blijft. Ik waardeer alle mensen die ik de voorbije jaren heb ontmoet via onze groep. Voor de vriendschappen die eruit gekomen zijn, het respect dat er voor elkaar is en de avonturen die we al hebben meegemaakt. En eerlijk gezegd, van mij mag dat nog lang duren. Constructief en liefst niet toxic.

Laat ons eens terugkijken naar het oude logo van ULF. Iedere groep had daar zijn eigen plaats, maar iedereen was met elkaar verbonden onder de noemer 'ULF'.

Mochten we de site nu ook eens zo indelen: BSR, DCM, MLG, 4tw, Blackpowder en alle andere subgroepen hun eigen plekske op de site waar hun geschiedenis staat beschreven en waar ze de 'tools' die ze al jaar en dag hanteren kunnen linken: discord, facebookgroep, twitch, youtube, game-servers, een andere website, ... (In't geval van BSR: gewoon ne foto van Dragon aan den bar)

Ook het forum zou zo opgedeeld kunnen worden: elke subgroep zijn eigen stekje. ULF'ers kunnen dan lid zijn van 1 of meerdere subgroepen (zoals je op de Breakout-website van verschillende clans lid kunt zijn bijvoorbeeld). Leden kunnen dan publiekelijk of met hun forum-leden onderling activiteiten en dwaasheden posten.

Teamspeak en Discord van 't zelfde: geef iedere groep zijn eigen kanaal waar een paar leden van die groep de plak zwaaien.

ULF moet de fundering zijn waar iedere subgroep op kan bouwen en waar ze mekaar altijd kunnen terugvinden en waar nieuwe mensen ook snel hun gelijke vinden. Om het in Serano-termen te zeggen: ULF is het water in de soep die de verschillende soorten ingrediënten bindt. Voor de BSR'ers: tettn! Om het voor de rest begrijpbaar te maken: elke subgroep is een biggetje en ULF is de zeuge!

It's just an idea...
    "PRRRT" ©Negev
  • edited March 17 Posts: 565
    Vriendjes en vriendinnetjes
    Tijd voor mijn geschiedenis/gedacht.
    Er zijn een paar TL DR's, maar hopelijk lees je dees ten harte, want het komt van diep.

Ik wil eerst iedereen bedanken voor de comments.
    Buiten al het lof, zijn er ook een aantal heel goeie voorstellen, maar voornamelijk visies en gevoelens.
    Hier kan enorm op gebouwd worden.
    So THANKS THANKS THANKS

So First off
    Ik ben dus Spiney, een van de old farts.

Game Mania
    Ikzelf ben in de lan scene terecht gekomen bijna 20 jaar geleden door enen van Oostende die in Eeklo een Game Mania zaakje starte met een 6 tal pc's, en leerde daar Half life en CS 1.2 kennen (yes that long ago).
    Belangrijker heb ik daar (en van daar uit) ongeveer 95% van mijn vriendenkring leren kennen.
    Veel van hen zitten bvb nu in 4Tw en deel ik een belangrijk deel van mijn leven mee.

Met hen bezocht ik veel lans, van FOM, OCC, The Party-lan's, Katholan ect ect ect.
    Op Katholan bezocht ik vrienden die ik voornamelijk online kende in mijn WOW tijd.
    Maar daar aan gelinkt ook prachtmensen zoals Serano, Wildetutte en Brechtje leren kennen.

ODIBYHO/VLG
    Het is ook daar (Game Mania dus) dat er een "wild Bohi verscheen" die ons bezig zag, en ons uitnodigde naar een ODIBYHO lan te komen.
    Ik denk dat ik bij de volgende vergadering al volledig opgenomen was in die vriendenkring en ik vrienden bij kreeg voor het leven.
    We starten nadien met de VLG-lans, met sticky lan's, snowy lan's, naked cheff lan (don't ask) en de opening van de zaal in Oostakker, van hieruit groeide alles.
    Met de groep "Clan-The Gathering" (ook verschillende groepen die samen gingen) bezochten we FOM en kreeg ik de eerste glimps van Yoda en nog mensen die Fun en gaming op het zelfde niveau zette.

ULF
    De geschiedenis van de start van ULF heeft Yoda hierboven al mooi verwoord.
    Ik kan alleen maar aan toevoegen dat mijn gevoel/liefde/geloof voor al het goede in het leven hier in zit.
    Alle mensen die ik heb leren kennen, veel (niet altijd) gelijk gestemde maar sterke-eerlijke en liefdevolle broeders en zusters zijn voor mij de basis van geluk in het leven. (en dees komt van diep)

TL DR:
    ULF for life

Mijn Gedacht
    Ik ben enorm blij met alle post/opmerking/suggesties.
    Ik ben een enorme voorstander voor praten (raar he? ik praten?).
    Als er dingen zijn die op je lever liggen, (dus niet alleen rum/bier) moet je dit naar buiten brengen, natuurlijk op een constructieve vriendelijke manier, met boertig/brut uw gedacht te zeggen bereik je niets.

Daarom dat de manier waarop deze post gemaakt zijn nogmaals aantonen wat voor goed volk we zijn.

Door de lengte dat ik al in deze scene zit, zie ik eigenlijk wat geschiedenis terug komen.
    - Vroeger een heel grote scene,
    - Met vele clans,
    - Door de vermindering en ouder worden, verminderde veel clans,
    - ULF een van de pilaren en innovators (de aantal lans die nu ook geen midden-gang en fixed utp's hebben is fun to see) die een
    grote community geworden is.
    - Terug, (door veel vers bloed) gaan die beginnen/bezig zijn met hun eigen ding te doen.
    Dit laatste kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen, want dat brengt steeds volk van hun overtuiging/beweegredenen samen,
    waardoor de scene blijft groeien, en hoe meer volk, hoe langer alles kan blijven bestaan.
    - Dus groeien de clans/scene's terug.

Dit zie je ook in de post's, van nostalgie van "vroeger wast beter omdat we samen speelden want er was geen internet" tot "samen spelen op lan met competitie/win mentaliteit".

Ook dit begrijp ik volkomen, ik amuseer mij het best als je probeert te winnen, maar hou mij de laatste paar jaar meer bezig met creatieve goed in elkaar gestoken games, ipv fast paste FPS's (waarschijnlijk de leeftijd zeker :D)

Kleine(of toch niet zo kleine) verduidelijking
    Bestuur
    Het ULF bestuur zelf is zoals je weet/leest, gestart met de leiders van verschillende groepen, waardoor we ook veel mensen met ervaring hadden om dingen te regelen.
    De clans die nu nieuw zijn, zijn er die onder onze vleugel gegroeid/gestart zijn maar dus nog nooit zelf organisatie op die schaal gedaan hebben,
    Daarom dat het apart gaan juist een goed ding is,
    Alleen zo kunnen ze dingen ontdekken die je onder vleugels niet doet (beetje zoals het leven dus) en is er (hopelijk toch) prospectie voor lans te bezoeken als ik in pensioen ben :D

-Veel andere lans zijn ook "minder" dan vroeger,
    Vives bv, Katholan/Viveslan (waar ze nu terug op locatie zijn,) was een 200 man lan, met 50-80 man in de bar savonds, en gamen de volgende dag (AKA wat we tof vinden in ULF)
    Dit is al een paar jaar meer,
    ook in hun bestuur, is dit zichtbaar.
    We bezoeken ze nog, maar het is niet meer het zelfde.

Van het Bestuur zijn er ondertussen ook veel goeie mensen gestopt.
    Van +/- 10 tot eigenlijk 3 nu.
    Want de laatste 2 lans zijn voor 90% geregeld door Sjansie, Slayer en T-Bone,
    Yoda en ik nemen steeds meer stappen terug en steken meer en meer in hun handen,
    Ik nog meer dan Yoda.
    Wel zijn we met plezier bij op de vergaderingen in BBQ/kaasplank versies. maar dat is evenveel brainstormend (ik voornamelijk hen op mogelijke problemen wijzen) als vriendschappelijk samenzitten.
    Zij beslissen, zij zijn het bestuur, maar het bestuur (ook voor ze erbij kwamen) doen/deden dit als groep, we hebben nooit geloofd in 1 almachtige leider
    Ook al denken velen dit, zoals er zijn die dit denken over andere groepen.
    Ze zijn misschien veel minder verbaal aanwezig, zoals bv Yoda en ik meer zijn.
    Maar zij DOEN het wel.

Maar er zijn, met minder volk, natuurlijk ook minder dingen die we kunnen doen.
    Tot op heden zijn er maar weinig die zich kandidaat stellen om te helpen, waardoor er in de loop van de jaren cut's gemaakt zijn.

bv
    - Een compo organiseren alleen al, is een full time job voor 1-2 personen,
    alleen al om iedereen in een server te krijgen op tijd :D.
    - Decoratie (sorry maar bv de Moulin Rouge lan waren we met meer dan 10 en zelf dan heb ik bv maar 10 u geslapen op 6 dagen) is dus ook minder moeten gaan, wat jammer is want daar zijn Slayer en Sjeansie fantastisch in.

Dus we moeten, misschien de schuld dat we de lat zelf zo hoog gelegd hebben, hetzelfde bereiken met een fractie van het volk.

En terug zie ik veel voorstellen in de posts die hier opties blijken in te geven.
    Waarom ik dus blij ben met PRATEN, enkel tegen elkaar OVER mensen/bestuur brengt niets op.
    Dit WEL.

Organisatie
    Hier vind ik soms een opmerking "raar".
    De dingen die we op de kalender zijn, kan je hoogstens van zeggen dat er niet veel variatie in zit.
    De lans die we bezoeken is enkel bijgevuld met de Sugar lans (dankzij Yahi en Piet)
    Voor bv de Elfia's, sorry, maar dit is het 5de jaar dat we Elfia bezoeken, steeds is er volk voor, en dit bestaat zelf maar een paar jaar minder dan dat ULF bestaat.
    Als er dingen zijn die mensen graag bij deze lijst zouden zien, kon/kan deze altijd voorgesteld worden.

Ook hier zijn er meerdere vrienden/vriendinnen uitgekomen die zelf al lans bezocht hebben als deelnemer.
    Het is niet omdat het niet voor iedereen is, dat het daarvoor een slecht ding is.
    Deze groep is zelf zo groot, dat er een aparte afdeling (BlackPowder) ontstaan is.
    Met een 30 tal leden, en meer dan 300 geïnteresseerden naar opkomende Elfia evenement.
    Dus interesse is er zeker.

ULF is altijd al een overkoepelende organisatie geweest, granted veel kennen alleen maar ULF, maar ik zeg steeds dat ik alles ben.
    Om het in de woorden van Serrano te zetten.
    Ik ben een stuk VLG, BSR, 4Tw, zelf OCE, Fragfest, DCM, ect,
    Maar ik ben (net zoals de soep) volledig ULF.

Dus TL DR:
    - Praten helpt,
    - Suggesties zijn gegeven,
    - Geef hen (ons) wat tijd om hier in beslissingen te maken.

En nogmaals, DANK U voor de input

Spiney Out
    Om eens relatief kort op te sommen wat ik hier zie als opties en meningen.

De meeste mensen voelen zich zeker nog ULF.
    De clans zijn vooral meer op zichzelf beginnen werken omdat ze een persoonlijke visie op het lan gebeuren hebben, die al dan niet met de visie van de ULF core overeenkomt.
    Er is een tekort aan communicatie om al deze visies eens duidelijk te maken aan elkaar en te zorgen dat het ULF lan gebeuren zoveel mogelijk met deze visies rekening houd.
    De core weet niet goed wie er van niet core leden taken wil en kan op zich nemen die in orde gebracht gaan worden.

Dus wat moet er volgens mij eens gebeuren is:
    Iedere subgroep laat weten wat voor hun een belangrijk gedeelte van het lan gebeuren is waar ze in ULF meer moeite in willen zien.
    En iedere subgroep moet laten weten wat zij mogelijks willen doen om hun visie meer uit te werken in de ULF groep.

Om maar een voorbeeld te geven, BSR steekt vooral moeite in fun games en thematische uitwerkingen. Dus misschien kan BSR zich bijvoorbeeld de versiering op de lans voorzien. Met begeleiding van de core en mogelijks iets van budget.
    4Tw lijkt mij meer op serieuze games te focussen en zou bijvoorbeeld liever meer compos zien op de lan, mogelijks zien zij dit zitten om daar een verantwoordelijkheid in te nemen en onder begeleiding van de core de compos te organiseren en daar een prijzenpot voor te voorzien.
    En ook naast de lans, BSR boardgame veel, mogelijks wil BSR wel eens een boardgame avond/weekend organiseren voor ULF.
    Blackpower kan kijken om alle elfia style dingen te organiseren.
    4Tw kan misschien kijken om de ULF aanwezigheid op grotere lans zoals sugarlan of FoM te regelen. Wat misschien niet wil zeggen dat ze hiervoor onder de ULF clan moeten ingeschreven staan, maar om te kijken dat alle ULF groepen dicht bij elkaar kunnen zitten en dat er bijvoorbeeld een ULF banner voorzien wordt.

Dus TL;DR,

Zorg voor duidelijkheid:
    Wie wil wat in ULF zien gebeuren.
    Wie wil welke verantwoordelijkheden in ULF opnemen?
Sign In or Register to comment.